שאלה אין קורצן ענין
#1 - חב"ד און ברסלב זענען סותר איינער דעם צווייטן?
חסידות ברסלב, ספרי ברסלב, חסידות, חב"ד

תוכן השאלה‎

לכבוד דער ראש ישיבה שליט"א,


קודם כל וויל איך דאנקען דעם ראש ישיבה שליט"א פאר די הערליכע שיעורים, און פאר'ן ספר "עצתו אמונה", וואו איך טרעף תשובות אויף כמעט אלע מיינע פראגעס. ברוך ה' אז איך בין געוואויר געווארן אז לעבן איז א זיסע זאך, פארשטייט זיך ווען עס איז מיט'ן אייבערשטן. בזכות דעם ראש ישיבה שליט"א גיי איך יעצט אי"ה ענדיגן ששה סדרי משנה צום צווייטן מאל, און אזוי אויך בין איך מעביר סדרה יעדע וואך.


מיין שאלה איז אזוי, דער הייליגער רבי זאגט דאך אז מ'זאל נישט לערנען קיין חקירה ספרים, וויל איך וויסן אויב דער הייליגער ספר התניא איז אויך אריינגערעכנט אין ספרי חקירה, און בכלל אויב די שיטה פון חב"ד און ברסלב זענען סותר איינער דעם צווייטן.


אויך האב איך געוואלט דאנקען דעם ראש ישיבה פאר'ן אריינברענגען אין מיר די זאך פון התבודדות, וואס ברענגט אין מיר אריין א שטארקע אמונה און רואיגקייט דער אייבערשטער זאל אייך געבן כח אנצוגיין מיט די עבודת הקודש, און איר זאלט האבן אסאך אידיש נחת פון אייערע קינדער און תלמידים.


יישר כח

תשובה מאת הראש ישיבה שליט"א:‎

בעזרת ה' יתברך


יום ב' פרשת שלח, כ' סיון, שנת תשפ"א לפרט קטן


 


לכבוד ... נרו יאיר


איך האב ערהאלטן דיין בריוו.


בכלל נישט; ברסלב איז נישט קיין סתירה מיט חב"ד, ברסלב איז נישט קיין סתירה מיט קיין שום חסידות און קיינער איז נישט קיין סתירה מיט אן אנדערן, ווייל כלל ישראל איז געבויט אזוי ווי א געשטאלט, דער איז איין חלק און אן אנדערער איז א צווייטע חלק.


מוהרא"ש געבט אונז צו פארשטיין, די צען ספירות ווערט איינגעטיילט אין פיר חלקים. די מקומות וואס רעדן און לערנען מוסר און דרוש, דאס קומט פון די ספירות נ'צח, ה'וד, י'סוד און מ'לכות, - ראשי תיבות נהי"ם. די צווייטע חלק איז אלע חסידי'שע פלעצער וואס האבן געלייגט א שטארקע געוויכט אויף טון מצוות בשמחה, טון מצוות מעשיות, ליב האבן די מצוות פונעם אייבערשטן וכו' וכו', דאס קומט פון די ספירות ח'סד, ג'בורה און ת'פארת - ראשית תיבות חג"ת. נאכדעם איז דא די ספרים פון די ליובאוויטשער רבי'ס - אנגעהויבן פונעם הייליגן בעל התניא זכותו יגן עלינו, זייער וועג איז זיך מתבונן זיין זייער טיף אין אלוקית. דאס קומט פון די ספירות ח'כמה, ב'ינה און ד'עת - ראשי תיבות חב"ד. נאכדעם קומט דעם רבינ'ס וועג, די וועג פון התבודדות; מען זאל זיך אויסשמועסן מיט'ן אייבערשטן, רעדן צום אייבערשטן אויף די אייגענע שפראך, ביז מען ווערט אנגאנצן בטל ומבוטל צום אין סוף ברוך הוא, דאס איז כת"ר, דאס איז זייער א הויכע דרגה. צו דעם קען יעדער איינער זוכה זיין צוצוקומען, אפילו דער וואס איז שוין אזוי שטארק אראפגעפאלן, ער ליגט אין שאול תחתיות ומתחתיו רחמנא לצלן, אויב וועט ער נעמען די עצה פון רבי'ן, ער וועט רעדן צום אייבערשטן אזוי ווי מען רעדט צו א גוטער חבר, ער וועט וויינען, ער וועט ארויסזאגן אלע זיינע רצונות ווי שטארק ער וויל זיין אן ערליכער איד - וועט ער זוכה זיין צוצוקומען צו די העכסטע דרגות שבעולם.


יעדער האט זיין וועג, אינאיינעם זענען אלע אידן איין געשטעל, יעדער פירט זיך מיט זיינע מנהגים; כל זמן מען גייט נישט אוועק פון שלחן ערוך קיין זוז כלשהו - קען יעדער גיין זיין וועג, מען דארף זיך אבער נישט קריגן, מען דארף זיך ליב האבן איינער דעם צווייטן.


דער אייבערשטער זאל העלפן זאלסט האבן הצלחה אין אלע ענינים.